top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Voorspel - Jodi Ellen Malpas



[flaptekst]

 

In het zinderende verhaal Voorspel is de rijke en mysterieuze zakenman Jesse Ward voor alle vrouwen onweerstaanbaar. In zijn luxueuze erotische club geeft hij zich over aan zijn verlangen, of kijkt hij diep in zijn drankfles; alles om de demonen uit zijn verleden even te vergeten.

Maar dan ontmoet hij de architecte Ava O’Shea — de enige vrouw die tot zijn verbijstering immuun lijkt te zijn voor zijn charmes. Voor Jesse is Ava een enigma, en hij raakt door haar geobsedeerd. Hij móét en zal haar voor zich winnen… Maar kan hij zijn eigen demonen daarbij wel verborgen houden, of zal Ava de allesverwoestende waarheid ontdekken?

 

[recensie]

 

In 2015 bracht Jodi Ellen Malpas haar Mijn man-serie uit, een gepassioneerd en erotisch liefdesverhaal over Ava, een vrouw die haar grenzen verkent wanneer ze de rijke en dominante Jesse leert kennen. Ik heb deze trilogie met veel plezier gelezen en was dan ook erg benieuwd om negen jaar later nog eens opnieuw in het verhaal te duiken, deze keer mezelf verdiepend in de gedachten, emoties en acties van Jesse. Met de Mijn vrouw-serie vertelt Malpas het verhaal vanuit het standpunt van Jesse. Voorspel is het eerste deel.

 

Jesse Ward is een man met een donker verleden, heeft een drankprobleem en is eigenaar van een erotische club. Jesse is dominant en heeft graag dat alles loopt zoals hij dat wilt. Dit wordt duidelijk wanneer hij Ava leert kennen en deze vrouw een obsessie voor hem wordt, een doel en uitdaging. Hij kan niet aan haar weerstaan en haalt alles uit de kast om haar de zijne te maken, wat enkele onethische acties met zich meebrengt. Ava is echter niet van plan zich zo snel aan zijn charmes over te geven en verzet zich tegen de connectie die ze hebben. Gaandeweg leer je Jesse beter kennen, krijg je inzicht in zijn problematieken en karakter.

 

Jesses obsessie voor Ava voelde vaak erg onrealistisch en was overheersend in dit verhaal. Daar waar Jesse in de Mijn man-serie nog mysterieus bezitterig was, voelde deze karaktertrek nu te extreem waardoor ik het niet altijd even fijn vond om over deze kant van hem te lezen. Het wierp een schaduw op het verhaal waar ik in het verleden zo van genoten heb. Misschien was het een betere keuze geweest de Mijn man-serie eerst nog een keertje te herlezen voordat ik in dit verhaal dook.

 

Graag wil ik Xander Uitgevers B.V. bedanken voor het recensie-exemplaar.

 

Rating: 2,5 sterren

75 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page