top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Hoogtepunt - Jodi Ellen Malpas


Deze recensie kan spoilers bevatten als je het eerste deel uit de serie niet gelezen hebt.

 

[flaptekst]


In het zinderende verhaal Hoogtepunt is de rijke en mysterieuze zakenman Jesse Ward voor alle vrouwen onweerstaanbaar. In zijn luxueuze erotische club geeft hij zich over aan zijn verlangen, of kijkt hij diep in zijn drankfles; alles om de demonen uit zijn verleden even te vergeten.

Maar dan ontmoet hij de architecte Ava O’Shea — de enige vrouw die tot zijn verbijstering immuun lijkt te zijn voor zijn charmes. Voor Jesse is Ava een enigma, en hij raakt door haar geobsedeerd. Hij móét en zal haar voor zich winnen… Maar kan hij zijn eigen demonen daarbij wel verborgen houden, of zal Ava de allesverwoestende waarheid ontdekken?

 

[recensie]

 

Hoogtepunt is het tweede deel uit de Mijn vrouw-serie van Jodi Ellen Malpas, een gepassioneerd en erotisch liefdesverhaal over Jesse Ward. Deze rijke en dominante man is eigenaar van een erotische club en viel in het eerste deel van de serie, Voorspel, head over heels voor Ava. Deze vrouw wordt als het ware een obsessie voor hem.

 

Het tweede deel ligt in dezelfde lijn als zijn voorganger. Met de vele erotische scènes en het voortdurend aantrekken en afstoten tussen Jesse en Ava, voelde Hoogtepunt als ‘meer van hetzelfde’. En niet op de positieve manier. De expliciete scènes zijn goed uitgeschreven, maar wel erg talrijk aanwezig. Na een tijdje begint ook dit te vervelen. Er was weinig tot geen nieuwe info over de hoofdpersonages en de verhaallijn bevatte veel herhaling.

Opnieuw miste ik de sympathie die ik in Malpas’ eerdere trilogie voor Jesse voelde. De charmante man met het uitdagende karakter veranderde voor mij in een te bezitterig, irrationeel en verstikkend personage. Er is geen positieve karakterontwikkeling aanwezig.

 

Ondanks dat de boeken wel erg vlot lezen door Malpas’ aangename schrijfstijl, twijfel ik of ik het derde deel uit de Mijn vrouw-serie ga lezen. Ik vrees dat ik onvoldoende geëngageerd ga zijn om te kunnen genieten van het verhaal.

 

Graag wil ik Xander Uitgevers B.V. bedanken voor het recensie-exemplaar.

 

Rating: 2 sterren

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page