top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Doen, durven of de dood - A.C. Kramer


[flaptekst]

 

Je bent van harte uitgenodigd om dit jaar deel te nemen aan de voorjaarsvakantie retraite in de Lodge. Het is een zeer exclusieve ervaring die gegarandeerd je toekomst opnieuw zal definiëren.Ervan uitgaande dat je het overleeft…

 

Sydney


Ik dacht dat het een grap was. Een pretentieus high-society spel bedoeld, om met de kinderen van de elite te spelen. Maar toen begonnen er mensen te sterven. Inclusief degene die me had uitgenodigd.

Nu ben ik degene, die ze allemaal verdenken. Omdat ik bloed aan mijn handen heb. Hun bloed.

 

Kage


De mooie kleine pion hoort hier niet te zijn. Ze is uniek. Niet een van hen. Een mogelijke prijs die ik misschien voor mezelf neem. Maar alleen als ze leert hoe ze dit spel goed moet spelen. De voorwaarden zijn simpel: de waarheid of doden?Mmm, ik hoop dat ze voor doden kiest. Want ze zal er prachtig uitzien in het rood. Welkom in de duisternis, mijn kleine zwarte roos. Bloed is je nieuwe valuta. En het is tijd om de prijs te betalen.

 

[recensie]

 

Doen, durven of de dood is een standalone van auteur A.C. Kramer. De titel en de flaptekst beloven de lezer een stevig ritje in een duistere rollercoaster. Zowel de grenzen van hoofdpersonage Sydney als de grenzen van de lezer wordt afgetast bij dit verhaal. In Doen, durven of de dood draait alles om de waarheid. Spelen de spelers van het spel eerlijk? Of gooien ze hun tegenspelers voor de leeuwen om hun eigen hachje te redden?

 

Ik heb een dubbel gevoel bij dit verhaal. De auteur heeft een fijne schrijfstijl. Ze geeft gedetailleerde beschrijvingen enheeft oog voor de omgeving en voor het opbouwen van spanning. Toch bleef ik wat op mijn honger zitten omwille van de verhaallijn. Het concept van het verhaal, een teambuilding dat een ziek spelletje blijkt te zijn, had veel potentieel. Ik heb ooit een horrorfilm gezien met een gelijkaardige verhaallijn. Die film vond ik heel goed, waardoor mijn verwachtingen voor Doen, durven of de dood hoog lagen.

Ondanks de aanwezige spanning, resulteerde deze maar zelden in scènes waarbij in op het randje van mijn stoel zat. Ik had een enger verhaal met meer twists, bloed en verraad verwacht. Deze elementen waren sterk aanwezig in de eerste helft van het verhaal, maar minder in de tweede helft.

 

Graag wil ik uitgeverij Sisters Press bedanken voor het recensie-exemplaar.

 

Rating: 3 sterren

76 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page