top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Alexius - Bella J.


[flaptekst]


Het begon met een simpel aanbod. En eindigde met mij op mijn knieën.


Ik had hem nog nooit ontmoet. Had hem zelfs nog nooit gezien. Maar ik had over hem gehoord. De gefluisterde roddels, uitgesproken in het duister. Ze zeggen dat zijn aanwezigheid alle lucht uit een ruimte kan trekken. En dat is precies wat ik voel als hij het restaurant binnenstapt waar ik werk en mensen stilletjes zijn naam mompelen: Alexius Del Rossa.


De kroonprins van de Dark Sovereign, een genootschap van mannen die in deze stad alles behalve het weer bezitten. Hij is de man die je hoopt nooit tegen te komen. Een man die een vrouw zoals ik, kan verpletteren. Maar zodra zijn blik de mijne vangt en zijn magnetische aantrekkingskracht me lijkt te omsluiten, ben ik machteloos. Ik ben niet in staat me te bewegen terwijl hij me naar een hoek dwingt en me een envelop in mijn hand duwt. Een brief met een aanbod. Een aanbod dat ik niet kan weigeren. Want weet je? Ik heb helemaal niets. Geen familie. Geen vrienden. Geen thuis. Als ik verdwijn, zal niemand me missen. En dat is precies waarom hij mij heeft uitgekozen.


[recensie]


Alexius is het eerste deel uit de serie Het Genootschap van Bella J.. Lees zeker de trigger warnings van deze spannende dark maffia romance als je liever niet onvoorbereid in dit verhaal duikt.


Het boek bevat een sterke verhaallijn omtrent het gearrangeerde huwelijk tussen hoofdpersonages Leandra en Alexius. Deze verbintenis is nodig om Alexius’ nalatenschap te kunnen garanderen. Is hij hier blij mee? Nee, integendeel, hij haat het getrouwde leven en dat zal hij niet onder stoelen of banken steken.


Alexius is een moeilijk personage om graag te mogen. Het is moeilijk om door zijn duistere persoonlijkheid te kijken, omdat de Bella J. deze herhaaldelijk aan bod laat komen. Ook laat hij niet gemakkelijk mensen toe en naar mijn gevoel brengt de auteur dit ook over op de lezer. Ik vond het dan ook niet eenvoudig om de romantische gevoelens te accepteren die na een tijdje kwamen aanzetten. Maar aangezien deze serie al enkele Engelstalige vervolgdelen heeft, vermoed ik dat de auteur nog van alles in petto heeft om dit gevoel te veranderen.


Je maakt ook al snel kennis met Alexius’ familie. Vooral zijn broers zijn zeer intrigerend, elk duister op hun eigen manier. Duister maar aantrekkelijk. Ook Leandra is hier niet ongevoelig voor. Al snel ontdekt ze dat de broers erom bekend staan alles te delen, ook hun vrouwen.

De broers Del Rossa zijn allemaal lid van Het Genootschap, een duister familiebedrijf waar je niet zomaar lid van wordt, maar waar je ook niet zomaar uitstapt. Niet levend in ieder geval… Dit brengt enkele spannende en bloederige situaties met zich mee.


Alexius sluit af met een bloedstollende cliffhanger. Ik kan niet wachten het volgende deel uit Het Genootschap te lezen.


Rating: 4 sterren

17 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page