top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Zijn nieuwe vriendin - Michelle Frances


[flaptekst]


Laura heeft het allemaal: een succesvolle carrière, een prachtig huis in hartje Londen, een goed huwelijk en een sterke band met haar zoon Daniel. Dan ontmoet Daniel Cherry en wordt hij binnen een paar dagen smoorverliefd. Zijn nieuwe vriendin is jong, mooi en slim, maar ze heeft niet dezelfde kansen gehad als de bevoorrechte familie van Daniel. Laura doet haar uiterste best om haar met open armen te ontvangen, maar al snel beginnen zich de eerste barstjes te vormen in de moeder-zoonrelatie. Laura komt erachter dat Cherry de waarheid nogal eens verdraait, dat ze niet is wie ze beweert te zijn en dat haar liefde voor Daniel niet oprecht is.


Hoe groter Cherry’s leugens, hoe groter wordt Laura’s angst. Is Daniel in gevaar? Hoever durft Laura te gaan om hem te beschermen? Terwijl de geheimen zich opstapelen en de inzet steeds hoger wordt, neemt Laura een beslissing die alles verandert en een van hen het leven kost.


[recensie]


Zijn nieuwe vriendin is een psychologische thriller van Michelle Frances. Ik was onmiddellijk verkocht toen ik de flaptekst las en ook de lovende recensies deden me veel van het boek verwachten.


Deze thriller neemt een sterke start. De personages worden voorgesteld en aan de hand van enkele bijzondere gebeurtenissen voel je al snel aan dat er iets niet klopt aan Daniels vriendin Cherry. Ook Daniels moeder Laura is een speciale vrouw. Tijdens het lezen wist ik niet aan wie ik een grotere hekel had: Cherry of Laura. Ze kampen beide met onverwerkte trauma’s uit het verleden en maken hierdoor bijzondere keuzes. Deze twee vrouwen kregen van de auteur sterk uitgewerkte en gedetailleerde persoonlijkheden die passen bij de verhaallijn.


Jammer genoeg wordt het verhaal al snel wat saai. Zijn nieuwe vriendin zit vol interessante gebeurtenissen die naar mijn gevoel te oppervlakkig uitgewerkt zijn en meer actie en spanning mochten bevatten. Het volgens de pers ‘superspannende einde’ was voorspelbaar en helemaal niet zo spannend als beloofd.


Kortom, Zijn nieuwe vriendin is een thriller met een interessant concept en enkele sterk uitgewerkte personages, maar ook met heel wat gemiste kansen wat betreft de opbouw van spanning. Hierdoor vond ik het verhaal niet fantastisch.


Graag wil ik uitgeverij Boekerij bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 2,5 sterren

20 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page