top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Zijn hart - Jennifer Hartmann


[flaptekst]


Toen mijn man stierf, stierf ook een deel van mij. Het hart dat hij ooit aan mij had geschonken, doneerde hij nu aan een ander. Ik weet dat het verkeerd is. Ik weet dat ik geen contact mag zoeken met de man die zijn hart kreeg. Ik ga er niet eens vanuit dat ik ooit een reactie terugkrijg. En toch… Toch is er dat kleine, wanhopige en verwrongen sprankje hoop dat dat wel gebeurt. Geen namen. Geen persoonlijke informatie. Alleen een gesprek. Want alles wat ik nog heb van mijn man, draagt deze vreemdeling in zich.


[recensie]


Zijn hart is een prachtige en hartverscheurende roman van auteur Jennifer Hartmann. De tranen stonden na 11 pagina’s al in mijn ogen en dat zou niet de enige keer zijn. Hartmann heeft een ontzettend mooie schrijfstijl: gedetailleerd, emotioneel en vaak ook poëtisch. Ik werd vanaf de eerste bladzijde in het verhaal meegezogen en na de laatste pagina bleef ik achter met een heuse hangover. Verlies, pijn, radeloosheid en emotioneel herstel staan centraal in Zijn hart. Het boek is een rollercoaster van emoties die ik als lezer ook zelf ervoer. Mijn hart brak even vaak als dat van de personages. Wat een pareltje is dit!


Hoofdpersonages Melody en Parker zijn elkaars tegenpolen. Melody wil over haar gevoelens praten, terwijl Parker geen gevoelens wil toelaten. Hij toont geen emoties en bouwde ijzeren muren om zich heen. Toch is er aantrekkingskracht tussen hen, maar ze zijn ervan overtuigd dat toegeven aan deze gevoelens alleen maar hartzeer zal veroorzaken omwille van de emotionele bagage die ze beide met zich meedragen.


De relatie tussen deze twee personages wordt gekenmerkt door aantrekken en afstoten, emotionele gesprekken en ondoordachte handelingen. De tranen die dit verhaal bij me opwekten, werden op tijd en stond even goed afgewisseld door glimlachjes. Tussen het huilen en lachen door was ik als lezer getuige van een prachtige karakterontwikkeling bij beide personages. Ik heb Melody en Parker in mijn hart gesloten en daar zullen ze zeker nog een tijdje zitten. Ondertussen zal ik Zijn hart aan iedereen aanbevelen die het maar horen wil.


Rating: 5 sterren

24 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page