top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Water - Holly Black



Water van Holly Black is het eerste deel uit haar nieuwste urban fantasy serie, Modern Faerie Tales. Uitgeverij Boekerij maakte van de eerste editie opnieuw een prachtige limited edition. Een mooie dust jacket, sprayed edges en character art op de schutbladen, Water heeft het allemaal! Het verhaal speelt zich af in dezelfde wereld als de Elfhame-serie.


Kaye staat bekend als een dromer, als ‘het meisje dat in elfjes gelooft’. Maar wanneer ze het leven redt van een zwaargewonde Faerie blijkt haar fantasie op meer waarheden te rusten dan iedereen voor mogelijk had gehouden. Al had Kaye zich nooit kunnen inbeelden dat de Faeries zo duister en gevaarlijk konden zijn. Wanneer ze op de radar van twee rivaliserende Faerierijken terecht komt wordt ze ingezet als pion in hun strijd. Een strijd die Kayes dood zou kunnen betekenen…


Na de Elfhame-serie gelezen te hebben, die ik overigens erg goed vond, had ik hoge verwachtingen van Water. Jammer genoeg werden deze verwachtingen niet helemaal ingelost. Persoonlijk vond ik de eerste hoofdstukken van het boek vrij fragmentarisch en onsamenhangend. Ik kon mijn concentratie er moeilijk bijhouden en had daarom moeite met het vinden van de rode draad doorheen het verhaal. Na een derde van het boek gelezen te hebben komt er eindelijk verandering in de verhaallijn. Geheimen worden ontrafeld, vragen worden opgelost en de lang gehoopte spanning loert om de hoek. Ik werd toen wel enthousiast om het verdere verloop van Kayes avonturen te lezen.


Toch kon het vervolg van het verhaal niet goedmaken wat ik in het eerste deel had gemist. Een sterke start is voor mij één van de belangrijkste factoren om een boek aan andere lezers aan te bevelen. Ik had geen klik met de personages, noch met het verhaal. Ik was voortdurend aan het vergelijken met de aspecten die ik juist zo goed vond aan de Elfhame-serie, waardoor het boek de kracht verloor om me in het verhaal mee te trekken.


Graag wil ik uitgeverij Boekerij bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 3 sterren


16 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page