top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Wat hij mij zei - Anja Feliers

Bijgewerkt op: 6 sep. 2020




Caro Westerhof vormt samen met haar man en twee dochters een gelukkig gezin. Wanneer ze op een warme zomerdag na een geslaagde daguitstap naar huis willen terugkeren, wordt haar leven met een ruk op z’n kop gezet. Haar echtgenoot sterft en een van haar kinderen wordt vermist. Ondanks het immense verdriet heeft Caro maar weinig tijd om te rouwen. Ze moet alles op alles zetten om haar dochter terug te vinden, voordat het te laat is. Tijdens deze zoektocht komt er hulp uit onverwachte hoek. Tot haar grote verbazing ontdekt Caro dat ze contact kan leggen met haar verloren liefde.


Wat Hij Mij Zei is het eerste boek uit de nieuwe reeks van Anja Feliers met als hoofdpersonage het medium Caro Westerhof. Het is een verhaal dat je als lezer diep raakt. De vlotte schrijfstijl, die typerend is voor Feliers, de uitvoerig beschreven emoties en de verrassende wendingen laten je het boek in één ruk uitlezen.


Caro is gelukkig met haar gezinnetje. Maar wanneer aan dit geluk abrupt een einde komt word je meegesleurd in een rollercoaster van emoties. Caro heeft verdriet, maar van rouwen kan nog geen sprake zijn. Ze moet zich focussen op de zoektocht naar haar oudste dochter en zich sterk houden voor haar jongste. Angst, onmacht, hoop en doorzettingsvermogen staan centraal in dit verhaal.


Daarbovenop kan je genieten van je eigen speurtocht naar de dader. Tot in de laatste hoofdstukken worden je hersenen aan het werk gezet, dit maakt een thriller voor mij zeer geslaagd. Bereid je bij dit boek ook voor op een verrassende ontknoping.


Voor wie net als ik wat terughoudend zou zijn over het paranormale aspect in dit boek geef ik als goede raad mee: Geef het een kans. Ik verwachtte dat deze terughoudendheid mijn leeservaring negatief zou beïnvloeden, maar deze angst was volledig onterecht. Het paranormale wordt subtiel geïntroduceerd en verder opgebouwd doorheen het verhaal. Dit geeft je de mogelijkheid aan het idee te wennen. En met succes!


Kortom, dit boek is een knap staaltje schrijfwerk van een geweldige Belgische schrijfster. Een absolute aanrader!


Beoordeling: 5 sterren

9 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page