top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Schaduw in het vuur - Jennifer L. Armentrout


[flaptekst]


Seraphena heeft nooit haar eigen weg mogen kiezen. Al sinds haar geboorte is ze voorbestemd om de vrouw te worden van Nyktos, de oergod van de dood. Door zich op te offeren als zijn gemalin kan ze de belofte van haar voorouders vervullen en haar volk redden.


Wat niemand weet, is dat Seraphena geen beminnelijke maagd is, maar een sluipmoordenaar. Haar werkelijke missie is om de oergod te verleiden en hem daarna te vermoorden. Maar hoewel ze haar hele leven getraind heeft voor dit moment, heeft niets haar kunnen voorbereiden op Nyktos. Met zijn mysterieuze woorden en daden weet hij zelfs de diepste duisternis in haar te verdrijven. Is haar taak wel zo simpel als ze dacht?


[recensie]


Schaduw in het vuur is het eerste deel van de Flesh and Fire-serie van Jennifer L. Armentrout. Deze serie is een spin-off van de populaire Blood and Ash-serie. Je zou beide series los van elkaar kunnen lezen, maar ik vond het toch wel een fijne ervaring de achtergrondkennis van de Blood and Ash-serie te hebben toen ik me onderdompelde in het verhaal van Sera.


Wat een spectaculair boek! Schaduw in het vuur bevat alle geweldige kenmerken van de Blood and Ash-serie: een fantastische en magische wereldopbouw, een stoer hoofdpersonage, een knappe love interest en gedetailleerde beschrijvingen van omgeving, gebeurtenissen en gevoelens. Met plezier kroop ik in de huid van Seraphena, een badass personage dat er niet van terugschrikt om haar love interest op zijn plek te zetten. Ook Poppy deed dit in de Blood and Ash-serie, dus laten we stellen dat Armentrout houdt van temperamentvolle hoofdpersonages.


In tegenstelling tot Uit bloed en as bevat Schaduw in het vuur geen informatiedump met een grote hoeveelheid aan details. Hierdoor kan je op je gemakje wennen aan het nieuwe verhaal en de personages. Wel is er al voldoende actie vanaf de allereerste hoofdstukken. Maar van JLA verwachten we ook niet anders! Deze actie houdt gedurende het verhaal aan, met daarbovenop enkele onverwachte plotwendingen. Op deze manier wordt er naar een spectaculaire ontknoping toegewerkt die me op het randje van mijn stoel deed zitten. Het laatste hoofdstuk bevat nog een cliffhanger van jewelste. Hallo book hangover…


Uitgeverij Zomer & Keuning maakte van dit boek opnieuw een prachtige limited edition met kleur op snee en fantastische fanart op de schutbladen. Zo past deze editie perfect bij de boeken van de Blood and Ash-serie. Een kaart van het koninkrijk had nog een fijne aanvulling geweest. Zo zou het mogelijk zijn om ook visueel mee te reizen met Sera en Nyktas.


Jennifer L. Armentrout is veruit één van mijn favoriete schrijfsters. Ze weet me telkens opnieuw te verrassen met de meest spannende en magische verhalen, waarin telkens ook een mooi liefdesverhaal verwerkt zit. Haar laatste fantasyseries bevatten ook enkele pikante scènes. Ik kijk alvast uit naar het tweede deel van de Flesh and Fire-serie, alsook naar het vierde deel van de Blood and Ash-serie.


Graag wil ik uitgeverij Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 5 sterren

15 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page