top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Puck aholic - Evelyn Skye


[flaptekst]

Tanner.

 

Ik haat mijn nieuwe huisgenoot. En ik wil vieze, heerlijke dingen met haar doen in de schommel die ze heeft geïnstalleerd, waarvan we allebei weten dat die niks te maken heeft met aerial yoga.

Beide gedachten zijn fout, aangezien Diana Daniels het kleine zusje van de aanvoerder van mijn NHL-team is, en hij breekt zeker mijn gezicht als ik me niet voorbeeldig gedraag. Dat probeer ik. Echt waar. Maar als Diana schreeuwend door de gang komt rennen in een handdoek, dan is het gedaan met al mijn goede bedoelingen. Ze heeft allerlei Jedi-trucjes om een man geobsedeerd te maken haar in bed te krijgen, en ik zal niet liegen, ik val voor ze allemaal. En dat terwijl ze me heeft gewaarschuwd niet voor haar te vallen.

 

Diana.

 

Iedereen weet dat het een slecht idee is om seks te hebben met je nieuwe huisgenoot. En als Wanda, het stomme huisdiervarken van zijn zus, me niet de badkamer uit had gejaagd terwijl ik aan het douchen was, dan hadden Tanner Nowicki en ik misschien nog steeds kunnen doen alsof we een hekel aan elkaar hebben. Maar dat varken had het op me gemunt, en voordat ik Tanner kan waarschuwen dat ik niet aan relaties doe, of ijshockeyspelers of de vrienden van mijn broer, doet hij mij al. Tegen de muur. En in zijn bed. En in mijn bed. En op een flipperkast waar we een topscore halen. En het is zo geweldig dat ik begin te vergeten dat ik de ongelukkigste vrouw op aarde ben wat betreft relaties. En varkens. En aerial yoga. En het allerergste, de liefde. Maar hé, ik heb hem wel gewaarschuwd…

 

[recensie]

 

Puck aholic is het derde deel uit de Bad motherpuckers-serie van Lili Valente. Elk verhaal is los te lezen, met ijshockey als rode draad doorheen de hele serie. Deze sports romance bevat een goede dosis humor. Verder zijn ook de slow burn romance en enemies to lovers tropes aanwezig. Jammer genoeg had ik geen connectie met de personages, waardoor ik minder geïnvesteerd was in het verhaal.

 

Tanner is een lieve en attente man, met een duidelijk doel voor ogen. Hij zorgt in dit verhaal voor het huisdier van zijn zus, een varken met een sterke wil. Sommige passages waarin dit dier een rol speelde waren erg vermakelijk, maar over het algemeen vond ik dat het varken een te overheersende rol hadin deze roman.

Daarbij komt dat ik me ook ergerde aan het vrouwelijke hoofdpersonage, Diana. Ik vind het niet erg wanneer een hoofdpersonage niet goed in zijn of haar vel zit, maar gewoonlijk maakt het hij of zij doorheen het boek een positieve ontwikkeling door. Diana bleef erg negatief en kon zaken moeilijk relativeren. Ze is er steevast van overtuigd dat echte liefde niet voor haar is weggelegd en doet weinig moeite om van dit pad af te wijken, terwijl de love interest in kwestie erg veel moeite doet om haar hart te veroveren. Dit begon me tijdens het lezen steeds meer te ergeren.

 

Ik heb Puck aholic uitgelezen omdat ik wel benieuwd was naar de verdere ontwikkelingen in Diana’s leven en de relatie die ze met Tanner opbouwde. Ik vind het echter spijtig dat mijn beeld van Diana doorheen het verhaal niet gewijzigd is.

 

Graag wil ik uitgeverij Sisters Press bedanken voor het recensie-exemplaar.

 

Rating: 2,5 sterren

82 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page