top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Neon goden - Katee Robert




[flaptekst]


Als je de roddelbladen mag geloven, heeft de mooie Persephone een heerlijk luxeleventje. Maar eigenlijk wil ze niets liever dan de ultramoderne stad Olympus ontvluchten en opnieuw beginnen, ver verwijderd van alle achterbakse politieke intrige. Haar ontsnappingsplan valt in duigen wanneer haar moeder haar uithuwelijkt aan Zeus, de gevaarlijkste en machtigste man van Olympus.

Persephone ziet maar één uitweg: vluchten naar de verboden onderstad en een deal sluiten met de levensgevaarlijke Hades, de man waarvan iedereen dacht dat hij een mythe was. Hij belooft haar te beschermen, maar alles heeft een prijs.


[recensie]


Neon Goden van auteur Katee Robert is een steamy fantasyroman over Griekse mythologie, verpakt in een moderne jasje. De auteur heeft een vlotte schrijfstijl en vertelt het verhaal vanuit twee perspectieven.

Ik ben altijd wel te vinden voor een verhaal over de duistere Hades, zeker als deze wordt voorgesteld als een grumpy en sexy verschijning.


Ik was me ervan bewust dat Neon Goden een erotische roman is, maar de verhouding erotiek en verhaal is wat uit balans. Na de veelbelovende eerste 100 pagina’s kreeg ik het gevoel dat het verhaal ondergeschikt is aan de vele erotische passages in het boek, wat ontzettend jammer is want de verhaallijn heeft veel potentieel.


Met de eerste paar hoofdstukken neemt het boek een straffe start. De mooie Persephone wordt door haar moeder beloofd aan de angstaanjagende Zeus. Deze oude man heeft al verschillende vrouwen gehad, waarover angstwekkende geruchten de ronde gaan.

Wanneer Persephone besluit te vluchten valt ze in de handen van Hades. Hij heeft een ontzettend slechte reputatie en is volgens iedereen slechts een mythe. Er wordt heel mysterieus gedaan over dit personage en dat maakte me alleen maar nieuwsgieriger. Het was fijn om gaandeweg te ontdekken of het beeld dat de bevolking van Hades heeft ook effectief klopte met de realiteit.


Ondanks het voorspelbare en ietwat oppervlakkige plot, heeft de auteur op het einde nog wat spannende passages voor de lezer in petto die me zeker wel konden boeien.

Lees je graag erotische romans en hou je van Griekse mythologie? Dan moet je Neon goden zeker een kans geven. De roman is best vermakelijk, ook al had ik iets meer inhoud verwacht.


Graag wil ik uitgeverij Love Books bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 3,5 sterren


12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page