top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Misfit - Elle Kennedy



[flaptekst]


Welkom op Sandover Prep School, waar je niemand kunt vertrouwen…


RJ Shaw weet niet wat hem overkomt als zijn moeder vertelt dat ze halsoverkop met een rijke man gaat trouwen. Niet alleen dat, maar RJ moet voortaan ook met zijn gloednieuwe stiefbroer Fenn naar Sandover Prep School, een fancy kostschool. Een schooluniform moeten dragen, en opgesloten zitten met een groep veel te rijke jongens? Daar heeft buitenbeentje RJ echt geen zin in.


De andere jongens op school zijn nogal bijzondere types. Hij ontmoet Lawson, pure chaos in de vorm van een veel te knappe jongen, en diens kamergenoot Silas, die zo keurig en braaf lijkt dat hij wel iets te verbergen moet hebben.


RJ is niet van plan op Sandover te blijven, dus neemt hij zich voor om iedereen op afstand te houden. Maar dan ontmoet hij de knappe Sloane Trescott. Haar sarcastische vibe intrigeert hem gelijk. Er is maar één probleem: Sloane is de dochter van de directeur van Sandover. En dus verboden terrein...


[recensie]


Misfit is het nieuwste boek van Elle Kennedy en het eerste deel uit de Sandover Prep-serie. Deze new adult speelt zich af op een kostschool voor rijke jongens. De mooie cover en de flaptekst maakten me erg nieuwsgierig, maar jammer genoeg had ik meer van het boek verwacht.


Auteur Elle Kennedy zet haar vermakelijke en vlotte schrijfstijl die we reeds kennen van voorgaande reeksen Briar U en Off-Campus verder. Ze maakt gebruik van korte hoofdstukken met uitvoerige beschrijvingen. Ze weet de omgeving van Sandover Prep zeer levendig neer te schrijven, waardoor je je als lezer een perfecte voorstelling kan maken van het schooldomein.


In Misfit wordt er verteld vanuit vijf verschillende perspectieven: RJ, Lawson, Sloane, Fenn en Silas. Al nemen de perspectieven van RJ en Sloane het grootste deel van het boek in beslag. Ik lees zeer graag boeken die geschreven zijn vanuit twee perspectieven, maar vijf is voor mij wel wat te veel van het goede. Het maakte het moeilijk om me in de verschillende personages in te leven, waardoor mijn aandacht van tijd tot tijd wat verloren raakte. Naar mijn gevoel was het verhaal een stuk krachtiger geweest als het enkel door RJ en Sloane zou worden verteld.


Misfit bevat veel potentieel en ik kan zien waarom vele lezers fan zijn van dit boek. Toch bevatte het voor mij veel gemiste kansen. Bovenop het groot aantal POV’s vond ik de gebeurtenissen in het boek ook eerder aan de oppervlakkige kant. Ik heb het vermoeden dat ik stilaan mijn interesse aan het verliezen ben in verhalen over schoolgaande jeugd.


Graag wil ik uitgeverij Love Books bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 2,5 sterren

80 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page