top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Mara Dyer serie - Michelle Hodkin



Mara Dyer wordt wakker in een ziekenhuis en weet in eerste instantie niet hoe ze daar terecht is gekomen. Beetje bij beetje komen de herinneringen terug van het ongeluk. Of was het geen ongeluk? Mara krijgt te horen dat haar beste vriendin en vriendje zijn omgekomen. Zijzelf is mysterieus genoeg ongedeerd gebleven.

Om haar verwerkingsproces te bevorderen verhuist ze samen met haar familie naar een andere staat. Op haar nieuwe school leert ze 'bad guy' Noah Shaw kennen. Ze had gedacht nooit meer verliefd te kunnen worden, maar het tegengestelde is waar. Ze voelt zich ontzettend tot hem aangetrokken.


Mara is klaar om met een schone lei te beginnen in haar nieuwe woonplaats, maar om haar heen gebeuren vreemde dingen en er vallen steeds meer doden. Ook Noah lijkt niet wie ze dacht dat hij was ...

Ze beseft dat ze haar geheugen moet terugkrijgen om te achterhalen wat er op die noodlottige dag van het ongeluk echt gebeurd is. Alleen zo kan ze haar familie beschermen.


Paranormaal, bloederig en spannend. Drie woorden die de Mara Dyer serie van Michelle Hodkin beschrijven. Het verhaal zit vol onverwachte wendingen. Ik heb herhaaldelijk op het puntje van mijn stoel gezeten bij de verschillende plotwendingen die ik absoluut niet zag aankomen.


Mara heeft een sterke persoonlijkheid en heeft een nauwe band met haar ouders en broers, maar ze maar maakt niet gemakkelijk vrienden. Er gebeuren rare dingen in haar leven, waardoor ze anders is dan andere zeventienjarigen. Er lijkt geen verklaring te zijn voor deze gebeurtenissen en je vraagt jezelf af of Mara gek is. Dat is ook de reden waarom ze Noah in eerste instantie op afstand houdt. Wanneer ze het toelaat om naar elkaar toe te groeien ontstaat er een mooie band tussen hen. Noah is zorgzaam en beschermend. De band tussen hen vond ik een mooie meerwaarde aan het verhaal.


Enkele jaren geleden las ik al de eerste twee delen van deze trilogie. Jammer genoeg werd het derde deel nooit vertaald naar het Nederlands. Hierdoor heeft het lang geduurd voordat ik het einde van deze intrigerende reeks te weten kwam. Onlangs heb ik besloten om het Engels een kans te geven. Het beviel me beter dan verwacht en eindelijk weet ik hoe Mara Dyer dit hele avontuur afsluit.


Deze trilogie bestaat uit volgende delen: The unbecoming of Mara Dyer (de duistere kant van Mara Dyer), the evolution of Mara Dyer (de obscure waarheid van Mara Dyer) en the retribution of Mara Dyer. De trilogie krijgt een vervolg geschreven vanuit het standpunt van Noah Shaw.


Beoordeling: 4 sterren

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page