top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Haar laatste fout - Carla Kovach


[flaptekst]


Slim, mooi en een vrouw waar mannen moeilijk nee tegen kunnen zeggen. Holly is de meest besproken inwoner van de stad. Nu ligt haar gewurgde lichaam in een hotelkamer, vermoord op het huwelijksfeest van haar beste vriendin.

Wanneer de politie Holly’s smetteloze appartement doorzoekt, vol met stijlvolle meubels en dure sieraden, ontdekken ze een andere kant van Holly. Ze blijkt ordelijk en precies – was ze dan geen chaotische feestmeisje, zoals iedereen dacht? Holly was zelfs een planner, en haar volgende stap was om naar buiten te komen met haar grootste geheim, dat ze al maanden verborgen hield. Iets wat het leven van meer dan één bruiloftsgast zou ruïneren.

Er zijn genoeg mensen die Holly dood wilden hebben, maar er is er maar één die haar heeft vermoord.


[recensie]

Haar laatste fout is het zesde deel uit de Detective Gina Harte-serie van Carla Kovach.


Zoals ik in mijn recensie van Haar duistere hart schreef miste ik in het voorgaande deel wat diepgang in het privéleven van Gina Harte. Er waren zo goed als geen nieuwe elementen, waardoor haar verhaallijn naar mijn gevoel aan het uitdoven is. In Haar laatste fout wordt deze trend verder gezet. De relatie tussen Gina en haar dochter is de rode draad doorheen de hele serie. Na zes boeken verloopt deze nog steeds erg moeizaam. Ook al is er al verbetering ten opzichte van de voorgaande delen, toch vallen beide vrouwen telkens terug op dezelfde pijnpunten die hun relatie op de proef stellen. Eerlijk gezegd begint deze verhaallijn een beetje een sleur te worden. Ik mis fijne en verrassende wendingen omtrent het privéleven van Gina.


Desondanks geef ik elk nieuw boek uit deze serie een kans, want Carla Kovach is een krak in het neerschrijven van spannende thrillers met veel actie en gedetailleerde gebeurtenissen. De lopende onderzoeken worden steeds geloofwaardig en vanuit verschillende standpunten weergegeven. Ook dit zesde deel bevat een zenuwslopende zoektocht naar een sluwe moordenaar, een onderzoek waar je als lezer aan kan deelnemen door de vele aanwijzingen en verdachten die naar voren worden geschoven.


Opnieuw een interessante moordzaak die vlot werd neergepend en die het gemis aan karakterontwikkeling bij Gina en haar dochter enigszins goedmaken. Toch blijf ik hopen op een verfrissende plotwending in de komende delen!


Graag wil ik uitgeverij Boekerij bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 3,5 sterren


7 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page