top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

Duivelse belofte - Bella J.


[flaptekst]


Onze families zijn de twee meest machtige families in deze stad. Precies daarom is onze trouwdag één grote leugen. Het is niet meer dan een schertsvertoning om de hele wereld te laten zien dat er zojuist een pact is gevormd dat sterker is dan God.


Wij zijn vreemden van elkaar. Vreemden die voor het altaar staan en elkaar trouw beloven tot de dood ons scheidt. Liefde heeft hier niets mee te maken. Mijn aanstaande haat me alsof ik de dochter van duivel ben.


Maar zelfs die intense haat was nog geen reden voor mijn vader om in te grijpen en te voorkomen dat ik in de handen zou vallen van een man die niets liever wil dan mij zien lijden. Gian Silvestro zal er alles aan doen om mijn leven tot een ware hel te maken… tot de dood ons scheidt.


Hij denkt dat ik zwak ben, dat hij me zal breken. Maar hij kent me niet.

Ik ben mijn hele leven al klaargestoomd voor de rol.

Voor de rol van Satans perfecte echtgenote.


[recensie]


Duivelse belofte is het eerste deel de Belofte en wraak-duologie van Bella J. Lees zeker de trigger warnings van deze spannende dark romance als je liever niet onvoorbereid in dit verhaal duikt.


Het boek start met een zeer donkere en gewelddadige proloog, deze is een flash forward van wat je als lezer nog te wachten staat. Het is me nog niet duidelijk wat de proloog met het eerste deel van deze tweeluik te maken heeft, maar de spannende en choquerende cliffhanger op het einde van Duivelse belofte vertelt ons dat het tweede deel, Duivelse wraak, veel zal verhelderen. Ik kon dan ook niet anders dan onmiddellijk in het vervolg duiken.


In Duivelse belofte wordt hoofdpersonage Daniela uitgehuwelijkt aan de intimiderende Gian. Het huwelijk wordt getekend door vernedering, intimidatie en macht. Gian heeft een gruwelijke hekel aan zijn kersverse vrouw. Hij haat haar omwille van haar vader. In dit deel van het verhaal wordt er echter nog niet ingegaan op de specifieke reden van deze haat. Hopelijk komt hier in Duivelse wraak nog een verklaring voor, want momenteel zijn de onsympathieke gevoelens jegens zijn schoonvader wel een erg vreemde reden om zo heftig te reageren op een vrouw die je amper kent.


Men zegt altijd dat haat en liefde dicht bij elkaar liggen. Daniela en Gian zijn hier het perfecte voorbeeld van. Wanneer hun haat voor elkaar omslaat in aantrekkingskracht lijkt hun huwelijk toch nog een rooskleurig toekomstbeeld te hebben. Maar gevaar en verraad loeren om de hoek …


Duivelse belofte bracht heel veel gevoelens in me teweeg. Ik zat in een rollercoaster van afschuw, woede, nieuwsgierigheid en hoop. Duivelse belofte is het soort boek waarbij je je afvraagt of het oké is deze lectuur goed te vinden. Het zoekt de grenzen van vertrouwen en seksueel genot op. Grenzen die je bereid bent over te steken als fan van het dark romance genre. Ik kijk ernaar uit om meer van deze auteur te lezen.


Rating: 4 sterren

12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page