top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

De donkere kroon - Sarah J. Maas


Deze recensie bevat spoilers als je het voorgaande deel niet gelezen hebt.

 

[flaptekst]

 

Celaena Sardothien mag dan de kampioen van de koning zijn geworden, haar trouw aan de kroon is nihil. Ze balanceert op een levensgevaarlijk koord dat bij één verkeerde beweging kan breken. Dan blijken er nog meer duistere krachten aan het werk dan Celaena al vermoedde en komt alles wat ze liefheeft in gevaar. Ze zal keuzes moeten maken: wie kan ze vertrouwen en wie is het waard om voor te vechten?

 

[recensie]

 

De donkere kroon is het tweede deel uit De glazen troon-serie van Sarah J. Maas. Ik heb deze serie altijd erg intrigerend gevonden. Hij is niet alleen erg populair, ook ben ik grote fan van Maas’ andere series. De glazen troon, het eerste boek dat de auteur ooit schreef, vond ik al erg vermakelijk. Er wordt gezegd dat je haar schrijfkunsten doorheen deze serie ziet groeien. Dit vond ik nog niet onmiddellijk voelbaar in De donkere kroon, ook al heb ik opnieuw van dit boek genoten!

 

Met haar beschrijvende schijfstijl weet Sarah J. Maas haar verhalen echt tot leven te wekken. Als lezer wordt je in De donkere kroon meegezogen in een fantasieverhaal vol spanning, actie en avontuur. De auteur neemt je mee in een rollercoaster van emoties en verrassende plot twists. Verder krijgt ook magie een groter aandeel in het verhaal.

 

Celaena krijgt als kampioen van de koning de opdracht om verschillende mensen, die een bedreiging voor de troon vormen, uit de weg te ruimen. Maar in plaats van de marionet van de koning te zijn, geeft Celaena haar eigen draai aan de gebeurtenissen. Ze heeft een sterk karakter en gaat geen uitdaging uit de weg. Dat maakt dit verhaal juist zo interessant. Ik ben erg benieuwd hoe dit personage nog zal evolueren in de rest van de serie.

 

Graag wil ik uitgeverij Boekerij bedanken voor het recensie-exemplaar.

 

Rating: 4 sterren

3 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page