top of page
  • Foto van schrijverBooknerd_1993

All the Feels - Olivia Dade


[flaptekst]


Alexander is een acteur met geld en fans in overvloed. Maar als zijn rol als Cupido plots uit de serie wordt geschreven, stort hij in. Therapeute Lauren moet Alex weer op de been zien te krijgen. Hij zit echter niet op een babysitter te wachten en legt haar het vuur na aan de schenen. Maar hoe meer tijd ze samen doorbrengen, hoe sterker de aantrekkingskracht. Dan verliest Lauren haar baan en komt ze voor een lastige keuze te staan. Beschermt ze Alex of geeft ze zich over aan wat hij wil: de liefde?


[recensie]


All the Feels van Olivia Dade is het los te lezen vervolg op Spoiler Alert. Jammer genoeg zijn beide boeken niet echt mijn ding. Al vond ik All the Feels al wat beter dan zijn voorganger. Opnieuw kiest de auteur voor personages die niet voldoen aan het maatschappelijk schoonheidsideaal, wat ik altijd weet te waarderen. Hoofdpersonage Lauren is een voluptueuze vrouw en tegenspeler Alex heeft ADHD. Deze kenmerken werden geloofwaardig en met respect neergeschreven.


Waar ik het echter wel moeilijk mee heb is wanneer auteurs ervoor kiezen een personage kwetsende uitspraken te laten doen die geen duidelijke oorsprong hebben en helemaal niet binnen de context passen. Laurens neef doet ontzettend onbeleefd tegen zijn nicht. Hij kraakt haar openlijk af, steunt haar niet en noemt haar herhaaldelijk ‘lelijk’. Omdat nergens in het verhaal duidelijk wordt waarom deze persoon zo kleinerend en grof doet, is dit voor mij echt not done.


De manier waarop Alex voor Lauren opkomt is dan wel weer hartverwarmend. Hij verdedigt Lauren tegen al wie haar beledigt en niet waardeert zoals ze is, ook al heeft Lauren deze strijd zelf al opgegeven. Ze heeft geaccepteerd dat mensen altijd wel iets over haar uiterlijk te zeggen zullen hebben. Onder invloed van Alex lukt het haar om haar eigenwaarde weer op te krikken en ondergaat ze een mooie karakterontwikkeling.


Verder kon het verhaal me jammer genoeg niet bekoren. Het was niet slecht, maar ik heb zeker ook geen wauw-gevoel. Olivia Dade heeft een vlotte schrijfstijl en heeft oog voor de gevoelens van beide personages. Maar verder vind ik het verhaal wat oppervlakkig en erg voorspelbaar. Ik miste een bepaalde chemie tussen Lauren en Alex. Persoonlijk vind ik een goede vriendschap geloofwaardiger dan een liefdesrelatie.


Zoals altijd is dit natuurlijk mijn persoonlijke

mening. Ik ben ervan overtuigd dat vele lezers dit boek wel een pareltje zullen vinden. Voor fans van fanfiction en slow burn romance kan All the Feels

fijn leesvoer zijn.


Graag wil ik uitgeverij Zomer & Keuning bedanken voor het recensie-exemplaar.


Rating: 2,5 sterren

5 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
Post: Blog2_Post
bottom of page